Dlaczego orzechy powinny być podstawą każdej diety

Orzechy to jedne ze zdrowszych produktów, jakie można włączyć do swojej diety. To źródło ogromnej ilości witamin i minerałów, gdzie warto wyróżnić sporą zawartość żelaza albo wapnia. Trzeba też dodać, że orzechy posiadają sporo zdrowych kwasów tłuszczowych oraz błonnika. Przy okazji świetnie smakują i mogą być wykorzystywane przy wielu potrawach. Dlaczego jeszcze warto włączyć je do swojej diety?

Właściwości zdrowotne orzechów

Orzechy wyróżniają się ogromną ilością minerałów, które są rzadko spotykane w innych produktach roślinnych. Wystarczy wymienić sporą dawkę wapnia, żelaza, fosforu, magnezu, cynku albo potasu. W niektórych przypadkach mogą zapewnić dzienne zapotrzebowanie na te minerały. Wystarczy jedynie zwiększyć ilość zjadanych orzechów. Należy dodać sporą zawartość różnych witamin, gdzie szczególnie dużo jest tych grupy B. Są one nieocenione przy pracy układu nerwowego albo wytwarzaniu czerwonych krwinek. Orzechy są też przydatne przy trawieniu posiłków ze względu na dużą zawartość błonnika. 

Rodzaje orzechów i wykorzystanie ich w kuchni

W polskich sklepach bardzo łatwo znaleźć różne rodzaje orzechów. Do najpopularniejszych z nich należą wersje włoskie albo laskowe. Dobrą ceną cechują się orzechy laskowe, które często można kupić w formie masła. W Polsce dużą popularnością cieszą się migdały, które często używa się przy pieczeniu ciast. Są one cenione za dużą zawartością witaminy B. Rzadziej spotykane są orzechy brazylijskie oraz makadamia. Są one co prawda nieco droższe, ale nadrabiają to wysoką zawartością kwasów tłuszczowych omega-7.

Orzechy można wykorzystywać na przeróżne sposoby w kuchni. Dotyczy to zarówno słodkich, jak i słonych dań. Przede wszystkim są nieocenione przy tworzeniu różnych ciast i deserów. Są też świetnym dodatkiem do potraw kuchni indyjskiej lub chińskiej. W tym celu warto postawić na zakup nerkowców lub pistacji, które cechują się charakterystycznym słonym posmakiem. Orzechy można też spożywać prosto z paczki, gdzie będą znacznie zdrowszą przekąską niż niezdrowe chipsy.